ceturtdiena, 2014. gada 30. oktobris

Dzelzceļa tilts pār Gauju ^

Ziemeļvidzemes un Vidzemes jūrmalas piensaimniecībām būs savienojums ar centru 

Pa Rīgas–Rūjienas jauno dzelzceļu veiksmīgi turpinās būvdarbi. Darbi tiek veikti arī Carnikavas rajonā. 

Jāatzīmē, ka kopējais dzelzceļa garums plānots ap 145 kilometriem, un līnija vedīs pa Vecāķu–Limbažu–Rūjienas virzienu. Attiecīgais likumprojekts tika pieņemts Saeimā pagājušā gada jūnijā, nosakot, ka līnija izbūvējama astoņu gadu laikā. Plānotais sliežu platums – 750 mm. 

Bez šaubām, šī līnija ievērojami uzlabos arī piena saimniecību attīstību, tāpēc tās izbūvei sekojam ar lielu interesi. Saskaņā ar Dzelzceļu virsvaldes izstrādāto projektu stacijas paredzētas šādās vietās: Mangaļi, Vecāķi, Carnikava, Neibāde, Skulte, Nabe, Limbaži (netālu no pilsētas), Pociems, Puikule, Aloja vai Urga, Mazsalaca un Rūjiena.

Papildus plānotas pieturvietas: Garciems, Lilaste, Katrīnbade, Sarkanpils, Iģe.

Latvijas Lopkopis un Piensaimnieks, Nr.42 (18.10.1929)
===================
Jaunais Rīgas-Rūjienas dzelzsceļš pavērs ceļu uz Vidzemes jūrmalas skaistākām vietām
Brīvā Zeme, Nr.242 (24.10.1930)
===================
Būvējot Rīgas–Rūjienas dzelzceļa līniju, paredzēta jauna tilta izbūve pār Gauju pie Carnikavas.

Tilta izbūvei tiek likti pamati, un pāri Gaujai jau uzcelts pagaidu tilts, kas nepieciešams būvmateriālu transportēšanai.

Gaujas vidū paredzēti divi balsti. Balstu atrašanās vietās vispirms tika izveidotas smilšu saliņas, kuras vēlāk nostiprināja ar betona blokiem.

Smilšu sūcējs darbā

Dambju vietas kopskats

Aiz Gaujas
Jaunākās Ziņas, Nr.170 (04.08.1931)
===================
Kā norit dzelzsceļa būvniecība uz Vidzemes jūrmalu

Jaunā Rīgas–Rūjienas dzelzceļa līnija: Sarkandaugava, Gauja un Salaca — ko stāsta inženieri, zvejnieki un Carnikavas iedzīvotāji

(Speciālkorespondence laikrakstam "Pēdējā Brīdī")

Ne tikai Mīlgrāvja un Carnikavas iedzīvotāji, bet arī visi Vidzemes piekrastes iedzīvotāji ar nepacietību gaida jaunās dzelzceļa līnijas pabeigšanu un regulāras satiksmes atklāšanu.

Apsekojot šīs jaunās līnijas trasi kopā ar Satiksmes ministrijas inženieriem un speciālista Vītoliņa vadībā, žurnālisti iepazinās ar būvniecības procesu un tās priekšgalā esošajiem darbiem. Jaunā līnija stiepjas aiz Carnikavas, un, neraugoties uz ierobežotiem līdzekļiem, jau nākamgad plānots atklāt satiksmi līdz Neibādei.

Ziemeļpiekrastes sabiedriskā darba veicēji, ar priekšsēdētāju M. Rinku priekšgalā – kurš savulaik arī Saeimas komisijā dedzīgi aizstāvēja šīs līnijas nepieciešamību – uzsver, ka Mīlgrāvī jaunais tilts kopā ar dzelzceļu ir būtisks attīstībai. Līdzīgi izsakās arī Carnikavas zvejnieki, tostarp Zvejas sabiedrības direktors.

Jaunā dzelzceļa līnija ievērojami veicinās preču eksportu un uzlabos zvejnieku materiālo labklājību.

Satiksmes ministrijas pārstāvji norādīja, ka jaunajai līnijai ir trīs svarīgi posmi: Sarkandaugava, Gauja un Salaca. Tilti pār pirmajām divām jau daļēji izbūvēti. No tiem iespaidīgākais ir 209 metrus garais Mīlgrāvja tilts ar 38 metru posmu kuģu satiksmei. Tilta pamati iestiprināti līdz pat 20 metru dziļumam zem ūdens. Savukārt Carnikavas tilts būs aptuveni 180 metru garš un tā būvniecība izmaksās ap 1 miljonu latu.

Darbus vada vācu uzņēmums “Stange” un čehu firma “Vitkovice”.

Zvejnieki cer, ka līdz ar satiksmes atklāšanu uzlabosies zivju eksports. Šim nolūkam Satiksmes resors tiek aicināts apsvērt ledlaužu un kuģošanas ceļu uzturēšanu, kas ir svarīgi ne tikai Carnikavai, bet arī visai Vidzemes piekrastei. Šādu nepieciešamību vairākkārt izteikuši arī vietējie zvejnieki.

Apskatot zvejnieku dzīvi Carnikavā, redzams, ka vietējai sabiedrībai šī līnija nozīmē daudz. No Satiksmes ministrijas puses tas būtu īpašs pretimnākšanas žests, lai zvejnieki varētu nodrošināt eksporta pārvadājumus gan uz galvaspilsētu, gan ārzemēm.

190 metru garā tilta pēdējais balsts ir gandrīz pabeigts. 


Carnikavas tilts 
Pēdējā Brīdī, Nr.233 (14.10.1932)
===================

Rigasche Rundschau, Nr.63 (18.03.1933)
===================

Jaunais dzelzceļš uz Carnikavu

Dzelzceļu virsvaldības tehniskais direktors Tismučka kopā ar speciālistiem un jaunā Rīga–Carnikava dzelzceļa būvdarbu vadītājiem vakar izbrauca apskatīt paveiktos darbus. Komisija autobusā izbrauca no Dzirnavu ielas 1. Izbraukšana notika 26. oktobrī. Apmeklējuma mērķis – pārbaudīt jauno līniju līdz Carnikavai.

Pie Sarkandaugavas stacijas jau redzams jaunās līnijas posms, kas vēl nav pabeigts, bet darbi rit raiti. Mangali virzienā redzams, ka ceļš jau ir ieklāts un sagatavots turpmākajiem darbiem. Dažviet sliedes jau ir ieklātas, un pārvietoties var ar automašīnām pa pagaidu piebrauktuvēm. Mīkstākās vietās strādnieki vēl ieklāj gulšņus. Direktors Tismučka pats pārbaudīja katru vietu, kur nepieciešams nostiprināt gulšņus un deva rīkojumus strādniekiem par grunts sablīvēšanu.

Pirmā pietura aiz Sarkandaugavas – Dzirnupe (10,5 km no Rīgas). Tālāk seko stacijas: Rīnūži (13,16 km), Vecāķi (18,8 km), Kalngale (21 km), Garciems (24,7 km) un galapunkts – Carnikava (30,2 km).

Vilciena pieturvietās vēl atrodas daži preču vagoni un iekārtas. Pie Carnikavas Gaujas tilta vēl notiek tilta būvniecība, tāpēc šobrīd vilcienu vēl nevar laist pār to, kaut gan dzelzceļš jau ir sagatavots abos Gaujas krastos. Carnikavas iedzīvotāji ar nepacietību gaida pirmo vilciena ierašanos.

Pasažieru vilcienu kustība:

  • No Rīgas izbrauc plkst. 6.10, Carnikavā ierodas plkst. 7.12

  • No Rīgas – plkst. 15.45, Carnikavā – plkst. 16.47
    Vilciens kursēs arī svētdienās un svētku dienās.

Atpakaļceļā no Carnikavas uz Rīgu:

  • Darba dienās: izbrauc plkst. 7.44, Rīgā ierodas plkst. 8.45

  • Otrs reiss: izbrauc plkst. 17.19, Rīgā – plkst. 18.20

  • Svētdienās un svētku dienās: no Rīgas – 9.30, Carnikavā – 10.32; atpakaļ no Carnikavas – 11.04, Rīgā – 12.05

Biļetes cena trešās klases vagonā – 75 santīmi (atbilstoši tā laika tarifam).

===================
Jaunā līnija pie Vecāķiem

"Gala stacija" - Carnikava.

 Jaunceļamais tilts pār Gauju
===================
Rigasche Rundschau, Nr.246 (27.10.1933)
===================
Vidzemes jūrmalā – jauns dzelzceļa posms uz Carnikavu

Vakar no Rīgas 1. dzelzceļa stacijas devās svinīgs pirmais vilciens jaunajā Rīgas–Carnikavas dzelzceļa līnijā. Braucienā piedalījās Ministru prezidents A.Bļodnieks ar kundzi, valsts kontrolieris Ivanovs, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas pārstāvji, budžeta komisijas locekļi, dzelzceļa galvenie direktori, preses pārstāvji un citi uzaicinātie viesi.

Vilciens ar aptuveni 150 svinību dalībniekiem atstāja Rīgas staciju plkst. 10.00. Pēc īsas pieturēšanās Zemitānu un Braslas stacijās vilciens apstājās Dzirnupes pieturā – jaunās līnijas pirmajā pieturvietā, kur vietējie iedzīvotāji viesus sagaidīja ar ziediem un godināšanas runām. Pār dzelzceļa sliedēm tika pārgriezta lente ar nacionālajiem karogiem – tā simbolizējot jaunā posma atklāšanu.

Notika arī svinīgs dzelzceļa iesvētīšanas akts. Dzelzceļa tehniskais direktors Tismučka sniedza ziņojumu par Rīgas–Carnikavas dzelzceļa izbūvi. Ministru prezidents A.Bļodnieks uzsvēra, ka šis ir pirmais dzelzceļa posms, kas Vidzemē uzbūvēts Latvijas valsts pastāvēšanas laikā, un pauda pārliecību, ka nākamajā gadā tas tiks pabeigts līdz galam.

Pēc svinīgās ceremonijas un tautas uzrunām vilciena dalībnieki devās tālāk uz Carnikavu. Vēlāk tia apmeklēts jaunbūvētais tilts pār Gauju. Apmeklētāji pa īpašu laipu devās pāri tiltam, kas vēl bija būvniecības stadijā, un ar pārsteigumu konstatēja, cik tas jau tālu pabeigts.

Pie tilta notika vēl viens svinīgs akts – tur tika pacelts karogs un noturēta īsa svinīga runa. Pēc tam Carnikavas organizētajā godināšanas ceremonijā viesi tika laipni uzņemti vietējā labdarības biedrībā, kur tos uzrunāja arī Carnikavas pagasta pārstāvji. Atceļā svinību dalībniekus Vecāķos sagaidīja turienes labdarības biedrības dāmas. 

Pēc šī svinīgā un sirsnīgā brauciena viesi atgriezās Rīgā tikai vēlu vakarā.



1. Laika līnija (notikumu secība)

  1. Plānošana un oficiālie pārstāvji
    Uz pasākumu par jauno Rīgas–Carnikavas dzelzceļa posmu ierodas augstākais valdības vadītājs (Ministru prezidents A.Bļodnieks) ar pārstāvjiem: valsts kontrolieris, ministriju delegācijas, budžeta komisijas, dzelzceļa vadība, preses un vietējās pašvaldības delegāti.

  2. Tehniskais ziņojums un iesvētīšana
    Dzelzceļa tehniskais direktors Tismučka sniedz pārskatu par būvniecības progresu. Rīko svinīgu atklāšanas ceremoniju Dzirnupes pieturā (jaunās līnijas pirmajā pieturā), kur tiek pārgriezta lente, pacelti karogi, vietējie iedzīvotāji sagaida ar ziediem un runām.

  3. Svinīgais brauciens
    Svinību dalībnieki – aptuveni 150 personas – ar speciāli organizētu vilcienu izbrauc no Rīgas (aptuveni 10:00), apstājas Zemitānos / Braslā un Dzirnupē. Tiek sagaidīti ar godināšanu, skolēnu uzrunām un dāvanām.

  4. Tālākā vizīte uz Carnikavu
    Delegācija ierodas pie būvniecībā esošā tilta pār Gauju Carnikavā, apskata tilta būvniecību (daļēji pabeigtu), notiek svinīgs paceltais karogs, runas un vietējo pašvaldību uzņemšana. Vietējās labdarības un sabiedrības organizācijas uzņem viesus ar uzrunām un pateicībām.

  5. Atgriešanās
    Pēc ceremonijām un lokālās sagaidīšanas viesi atgriežas Rīgā vakarā, slēdzot svinīgo vizīti / pirmo pārbaužu reisu.


2. Vienkārša shēma / “karte” (sekvences attēlojums)

RĪGA | +-- Zemitāni / Sarkandaugava | +-- Dzirnupe ← (svinīgā atklāšana, lente, uzrunas) | +-- Rīnūži | +-- Vecāķi | +-- Kalngale | +-- Garciems | +-- CARNIKAVA | +-- Gaujas tilts (būvniecībā / apskate)

Piezīmes:

  • Dzirnupe ir pirmā pietura, kur notika oficiālā atklāšana un viesu sagaidīšana.

  • Carnikavā svinīgi apmeklēts tilts pār Gauju, uz kura pacelts karogs un notikušas papildu ceremonijas.

  • Vietējās sabiedrības un labdarības organizācijas aktīvi iesaistījušās viesu uzņemšanā.

Jaunākās Ziņas, Nr.243 (27.10.1933)
===================
"Sutas kumeļš" brauc pāri Gaujai
Svinīgi pieņemts dzelzceļa tilts pār Gauju pie Carnikavas

1933. gada 27. oktobrī pie Carnikavas notika jaunā dzelzceļa tilta pār Gauju pārbaude un pieņemšana ekspluatācijā. Tiltu pārbaudīja Dzelzceļa virsvaldes speciālisti kopā ar augstskolu pārstāvjiem. Jaunais tilts ir paredzēts gan vilcienu, gan gājēju satiksmei.

Tehniskie parametri:

  • Garums (bez balstiem): 222,25 metri

  • Platums: 6,15 metri

  • Tilts sastāv no atsevišķiem laidumiem, kurus var demontēt vai nomainīt nepieciešamības gadījumā.

Būvdarbu vēsture:

  • Balstu būvniecība sākta 1931. gada aprīlī

  • Būvniecību veica firma „A. Rasums” sadarbībā ar vācu firmu „Christoph und Unmack”

  • Darbi pabeigti 1932. gada decembrī

  • Montāžas darbi uz vietas (Carnikavā) veikti 1933. gada vasarā, pabeigti decembrī

Projekta kopējās izmaksas:
1 110 000 latu, kurus paredzēts nomaksāt pa daļām līdz 1937. gada jūlijam

Testēšana:
Tilta izturību vakar pārbaudīja ar divām vislielākā svara Latvijas dzelzceļa lokomotīvēm un pilnībā piekrautiem preču vagoniem. Testēšanas laikā tika izmantoti arī speciāli mēraparāti, kas kontrolēja slodzes sadalījumu uz laidumiem. Vilcieni tika laisti pār tiltu ar dažādiem ātrumiem.

Rezultāts: Tilts izturēja pārbaudi ļoti apmierinoši.

Vakar atklātā Gaujas tilta kopskats

===================
Pār Gauju pie Carnikavas: jaunā tilta pārbaude noslēdzas veiksmīgi

Vakar tika pabeigta jaunā dzelzceļa tilta pārbaude pār Gauju, kas ir daļa no Rīgas–Rūjienas dzelzceļa līnijas pirmā posma līdz Carnikavai.

Plkst. 8 no rīta no Rīgas uz Carnikavu devās īpašs pārbaudes vilciens ar divām smagām lokomotīvēm (tipa Bk3) un pilnībā piekrautiem preču vagoniem. Vilcienu vadīja Dzelzceļa virsvaldes komisija, kurā piedalījās tehniskais direktors inženieris Tismučka, tilta būvniecības vadītājs inženieris Dzenis, kā arī citi dzelzceļa inženieri, tiltu speciālisti un tehniskie eksperti.

Tilta izturību testēja vairāk nekā četras stundas, sākumā braucot lēni, vēlāk ar dažādiem ātrumiem – no 10 km/h līdz pat 30 km/h. Uz tilta tika izmantoti speciāli mērinstrumenti, lai kontrolētu slodzes ietekmi uz balstiem un laidumiem. Mērījumi liecināja, ka tilta balsti un metāla laidumi uzvedas stabili, un struktūra ir droša vilcienu kustībai.

Jaunā tilta tehniskie dati:

  • Kopējais garums: 222 metri

  • Sastāv no trim galvenajiem metāla laidumiem, katrs 62,75 metri garš

  • Abos krastos atrodas pieejas laidumi, kas nodrošina pāreju uz dzelzceļa uzbērumiem

  • Tilts ir paredzēts vilcieniem, kā arī gājēju satiksmei

  • Projekta kopējā izmaksu summa: 1 110 647 lati

Tilts ir viena no svarīgākajām jaunās Rīgas–Rūjienas līnijas inženiertehniskajām būvēm un veiksmīgā pārbaude ir nozīmīgs solis tuvāk regulāras satiksmes atklāšanai līdz Carnikavai.

Jaunatklātais tilts Gauju Carnikavā
Jaunākās Ziņas, Nr.20 (25.01.1934) 
===================




 


 

















Satiksme Latvijā senāk un tagad
1938.12.17 Dzelzceļu Vēstnesis. Neoficiālā daļa
ministrs, B. Einbergs, Satiksmes
1938.g.
1947.g.
Dzelzceļa metāla tilts pār Gauju dzelzceļa līnijas Zemitāni-Skulte 30.km. Būvēts 1950.gadā (visticamāk atjaunots ). Tilta kopgarums-220.8 metri
1937.gada 26. septembris
 






Cilvēku grupa iet pāri tiltam. Pie Carnikavas dzelzsceļš šķērso Gaujas upi pa 222 m garu tiltu, kas projektēts vilciena, kājnieku un automobiļu satiksmei. Tilta konstrukcija veidota no trim upes ailēm ar režģotiem trīstūra sistēmas pārlaidumiem un divām krasta ailām ar pilnsieniņu pārlaidumiem un brauktuvi augšā. Pavasara paliem un ledus sanesumiem veidoja ledgriežus no izturīgiem akme;niem ar gludi kaltām virsmām. Būve uzsākta 1931.gada vasarā un tilta slodzes pārbaude notika 1934. gada 24. janvārī. Līnija Rīga - Rūjiena.

Tūristu grupa uz dzelzceļa tilta Carnikavā. Tiltu izmantoja kā vilcienu, tā auto un gājēju satiksmei.
20.gs.30.gadi










Tilts - slepkava izvedis no pacietības
Līgu rokas stiepiena attālumā kursējošie vilcieni neuztrauc, lai nokļūtu Carnikavas pamatskolā no Gaujas ciema, viņa šķērso dzelzceļa tiltu. Līga pa tiltu iet arī ziemā. “Nezinu, kāpēc neizmantoju bezmaksas mēnešbiļeti,” viņa piebilst. Savukārt brīdinājuma zīme ir knapi pamanāma.
Carnikavas novada pašvaldības vadītāja Daiga Jurēvica vērsusies pie ministru prezidenta Valda Dombrovska, lūdzot rast iespēju palīdzēt izbūvēt gājēju tiltu līdzās ļoti bīstamam dzelzceļa tiltam pār Gauju.  

50 santīmi var izrādīties liktenīgi  

Carnikavas novada Dome pagājušajā nedēļā nosūtījusi atklātu vēstuli ministru prezidentam, Satiksmes ministrijai un va/s “Latvijas dzelzceļš”, kā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, kurā aicina palīdzēt risināt ārkārtas situāciju. Iedzīvotāji, lai šķērsotu Gaujas upi, bieži izmanto dzelzceļa tiltu, kas nav paredzēts gājēju un velosipēdistu kustībai, jo apdraud cilvēku dzīvību.
Tikmēr gājējiem drošais tilts uz Rīgas–Tallinas šosejas atrodas vairāk nekā četrus kilometrus no Carnikavas centra. “Iedzīvotāji, it sevišķi bērni un jaunieši, visbiežāk izvēlas Gaujas upi šķērsot pa dzelzceļa tiltu, kas, viņuprāt, ērtāk lietojams, tomēr bīstams dzīvībai. Pēdējos gados uz šī tilta ir cietuši un bojā gājuši vairāki novada iedzīvotāji,” vēstulē min D. Jurēvica, kura aicina atbalstīt pašvaldību ar finansējumu gājēju tilta izveidei pār Gauju, bet va/s “Latvijas Dzelzceļš” – nodrošināt tās īpašumā esošā dzelzceļa tilta norobežošanu, lai gājējiem un riteņbraucējiem kustība pa dzelzceļa tiltu nebūtu iespējama. Daudzi novada iedzīvotāji nav gatavi maksāt 50 santīmu par vienas pieturas braucienu un tādēļ riskē ar savu veselību un dzīvību, uzskata Domes vadītāja. Pērn jaunieši piekļuvuši elektrificētās līnijas vadiem un ne tikai guva elektrības triecienu, bet arī krita no augstuma un guva smagas traumas, savukārt nule septembrī kāds gājējs guva nopietnus ievainojumus, nespēdams šķērsot tiltu pirms vilciena. Bijuši arī vairāki letāli gadījumi – šķērsojot tiltu, bojā gāja gājējs, kurš izkrita cauri tilta segumam un nositās uz Gaujas ledus. 

Ceļu satiksmes drošības direkcija jau veikusi satiksmes drošības auditu, ierosinot būvēt jaunu upes šķērsojumu no Carnikavas uz Gaujas un Siguļu ciemiem, skaidro Domes priekšsēdētāja Daiga Jurēvica. Pašvaldība esot ieguldījusi līdzekļus gājēju un riteņbraucēju tilta un tā pievedceļu tehniskā projekta izstrādē, taču tās rīcībā nav līdzekļu jauna tilta celtniecībai. Piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzekļus līdz šim nav izdevies. 

Iedzīvotāji neslēpj pārgalvību  

Carnikavas pamatskolas 7. klases skolniece Krista dzīvo Gaujā un pa tiltu uz skolu Carnikavā nāk ik dienu. Tikai tad, kad ir sniegs un ledus, viņa brauc ar vilcienu. “Ja nāk vilciens, ir jāstāv uz vietas un jāturas pie malas,” Krista zina stāstīt. Meitenei ir vilciena mēnešbiļete, ko apmaksā pašvaldība, tomēr labāk patīk pastaigāties. Viņa iemācījusies vilcienu sarakstu no galvas un cenšas izvairīties uz tilta atrasties vienlaikus ar vilcienu. 
Gaujā dzīvojošais Viktors atzīst, ka viņu tilts nebaida nemaz, arī mazbērniem viņš neliedz pa to pārvietoties. “Tumšajā laikā ejam ar baterijām, nekad nekas nav atgadījies,” saka Viktors. “Vispirms jāceļ dambis augstāk un tad var runāt par gājēju tilta celtniecību,” Viktors ir kritisks pret pašvaldības ieceri.

Savukārt tos, kas šauro tiltu šķērso laikā, kad brauc vilciens, viņš sauc par dulliem pašnāvniekiem. “Kad vakaros te sanāk jaunatne, vilciena mašīnists jau nevar viņus redzēt!” Viktors atzīst, ka pašam arī nācies jaunatni padzenāt prom no bīstamās vietas. Vilcienu kustības sarakstu no galvas iemācījies arī Normunds, lai uz tilta negadītos sastapties ar vilcienu. Viņš novērojis, ka daudzi iedzīvotāji tiltu izmanto, lai nokļūtu darbā Carnikavā. Arī ziemā varot šķērsot tiltu – ja pieturas pie malas, turklāt vējš parasti lielo sniegu nopūšot. Ja gadoties braukt ar velosipēdu, tad visērtāk esot braukt sliedēm pa vidu. 

Viegli var pārvērsties par oglīti  

“Latvijas dzelzceļa” sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Antra Birzule RAA norādīja, ka uzņēmums ir izvietojis informējošas zīmes, kas aizliedz gājēju kustību, bet “elektriskās strāvas žogu taču tur neliksim. Vai varbūt apkārt tiltam jāierīko sēta ar vārtiņiem vilcienam?” A.Birzule ir sašutusi par gājēju vieglprātību, riskējot ar savu dzīvību. Turklāt dzelzceļa elektrificētās līnijas vadiem strāvas stiprums pārsniedz 3000 voltu. “No cilvēka, kas piekļuvis šiem vadiem, garantēti pāri paliks tikai oglīte. Mūsu atbildība ir nodrošināt vilcienu kustību, nevis cīnīties ar neprātīgiem cilvēkiem,” sacīja A. Birzule. Savukārt Satiksmes ministrija solīja tuvākajā laikā sniegt atbildi, kā tā reaģēs uz Carnikavas pašvaldības lūgumu sniegt atbalstu finansējuma piesaistē gājēju un velosipēdistu tilta izbūvei, ņemot vērā patiesi nedrošo situāciju, gājējiem atrodoties uz tilta, kā arī daudzos negadījumus.  
A. Birzule lūdza atgādināt iedzīvotājiem, ka gājēju kustību aizliedzošās zīmes “nav nekāds joks, un pa šo tiltu iet ir ļoti bīstami”. RAA gan novēroja, ka neliela izmēra zīmes uzstādītas ļoti augstu un pirmajā brīdī nemaz nav pamanāmas. 

Raivis Bahšteins
23.11.2011 









  











 














autors: Lavijas dzelzceļš






Carnikavas dzelzceļa tilts iemūžināts pastmarkā

Pastmarka, kurā attēlots tilts pār Gauju Carnikavā. 

Uzņēmums "Latvijas pasts" klajā laidis pastmarku kopizdevumu, kas veltīts trīs Baltijas valstu dzelzceļa tiltiem, un viens no tiem ir tilts pār Gauju Carnikavā. 

Pastmarku bloka dizaina autors ir igauņu mākslinieks Indreks Ilvess, un katras pastmarkas nominālvērtība ir Ls 0,55, kas atbilst vienkāršas vēstules nosūtīšanai uz Eiropas Savienības valstīm.

Pastmarku bloka tirāža ir 30 000 eksemplāru. Tā kā Dzelzceļa tilti ir Baltijas valstu kopizdevums, Latvijā, Lietuvā un Igaunijā šīs pastmarkas ar vienotu dizainu un vienādā tirāžā tiek izdotas vienā dienā.

Paralēli šim pastmarku blokam Latvijas pasts izdevis atsevišķu pastmarku ar dzelzceļa tiltu Carnikavā – tās nominālvērtība ir Ls 0,35, un par šo summu iespējams pārsūtīt vienkāršu vēstuli Latvijas teritorijā. Pastmarkas tirāža ir 100 000 eksemplāru.



Carnikavas dzelzceļa metāla tilts savieno Carnikavu un Gaujas ciemu. Tas uzbūvēts 1950. gadā, un tā kopējais garums ir 220,8 metri, informē Zane Plone, VAS "Latvijas pasts" sabiedrisko attiecību speciāliste. 

autors: Apriņķis.lv
24.10.2012


-